Boris Wenzel, który był szefem DCT od 2007 roku, po opuszczeniu fotela dyrektora DCT rozpocznie pracę w hiszpańskiej grupie Noatum Ports.
Maciej Kwiatkowski ma trzydziestoletnie doświadczenie w sektorze portowym ze szczególnym uwzględnieniem działań operacyjnych, projektowych i budowania terminali kontenerowych. Nowy Dyrektor Zarządzający DCT pracował od wielu lat przede wszystkim w Australii, ale także w Azji i Ameryce Południowej.
- Jestem niezmiernie podekscytowany dołączeniem do DCT- skomentował nowy dyrektor DCT. - Cieszę się na przyszłą partnerską współpracę z władzami i liczę na wsparcie klientów w implementacji planów rozwojowych DCT na czas i w ramach budżetu. Po zakończeniu budowy nowego terminalu (DCT2) wizja Gdańska będącego bramą do Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji stanie się rzeczywistością.
DCT Gdańsk to pierwszy terminal w basenie Morza Bałtyckiego zdolny do obsługi statków klasy Post-Panamax, zarówno ze względu na głębokość podejść i stanowisk postojowych, jak również z uwagi na infrastrukturę i wyposażenie nabrzeża. Terminal na większej części nabrzeża ma 16,5 metra głębokości. Terminal obsługuje cotygodniowy serwis AE10 Maersk Line z portów azjatyckich.
Terminal rozpoczął działalność w 2007 roku. W 2012 roku terminal DCT obsłużył 900 tys. TEU. Rok wcześniej było to 650 tys. Ze względu na dynamiczny wzrost przeładunków władze DCT postanowiły wybudować nowy terminal i zwiększyć możliwości przeładunkowe o 2,5 mln TEU do 4 mln TEU łącznie. Całość inwestycji oszacowano na 280 mln euro.